YouTube lansează o nouă soluție pentru detectarea falsurilor

Data: 14.12.2024
Inteligența artificială schimbă modul în care creăm conținut. Sarcini care altădată necesitau ore și expertiză, cum ar fi scrierea scenariilor, editarea videoclipurilor sau adăugarea de subtitrări, pot fi efectuate acum în câteva minute de aproape oricine. Dar, pe măsură ce inteligența artificială continuă să evolueze, deschide ușa către noi probleme, în special pe platforme precum YouTube. Una dintre cele mai presante probleme în acest moment, Deepfakes, este legată de clipurile video sau audio generate de AI care pot imita oameni reali aproape perfect. Compania a publicat un comunicat de presă complet, cu toate acestea, în acest articol, vom detalia actualizările și ce înseamnă acestea pentru marketeri.
Ce sunt falsurile?
Deepfakes utilizează inteligența artificială pentru a modifica digital înregistrările video și audio pentru a crea conținut fals, dar cu aspect (sau sunet) foarte realist. Aceasta înseamnă că cineva poate lua chipul, vocea sau chiar întreaga înfățișare a unei celebrități și o poate face să pară că face sau spune lucruri pe care de fapt nu le-a făcut niciodată. Ceea ce a început ca o glumă, folosită mai ales pentru meme-uri și divertisment, s-a transformat rapid în ceva mai serios.
Deepfakes estompează granițele dintre realitate și ficțiune. Dacă nu puteți avea încredere în ceea ce vedeți sau auziți online, aceasta este o problemă pentru toată lumea, în special pentru mărci. Imaginați-vă că creați o campanie doar pentru ca publicul dvs. să se întrebe dacă conținutul dvs. este real sau manipulat. Încrederea este totul, iar odată ce aceasta este distrusă, este greu de recuperat.
Prima reparație a YouTube: Voci de cântat generate de AI
YouTube este pe deplin conștient de aceste provocări. Una dintre principalele preocupări o reprezintă vocile cântate generate de AI. YouTube, ca platformă, găzduiește nenumărați creatori de muzică și videoclipuri. Aceasta este esențială pentru experiența YouTube. Dar cu vocile generate de AI care imită cântăreți adevărați, există un risc mare de a utiliza în mod abuziv vocea cuiva fără consimțământul acestuia.
Pentru a rezolva această problemă, YouTube a integrat tehnologia de detectare în sistemul său de identificare a conținutului. Același sistem care îi ajută deja pe creatori să gestioneze drepturile de autor prin semnalizarea cazurilor în care conținutul lor este reutilizat fără permisiune. Acum, acesta poate detecta și vocile generate de AI care copiază artiști reali.
Și iată care este chestiunea: utilizarea inteligenței artificiale pentru a imita vocea cuiva fără permisiunea acestuia reprezintă o încălcare a drepturilor de proprietate intelectuală. Dacă Content ID semnalează acest tip de conținut, acesta va fi eliminat automat. În funcție de gravitate, YouTube poate impune, de asemenea, sancțiuni, cum ar fi greve împotriva canalului dvs., demonetizare sau, mai rău, acțiuni în justiție. YouTube a fost clar: dacă folosiți vocea cuiva fără permisiune, consecințele sunt reale.
A doua mișcare a YouTube: detectarea videoclipurilor Deep Fake generate de AI
YouTube nu se oprește la audio. De asemenea, au fost lansate noi instrumente care vizează videoclipurile deepfake. Începând cu septembrie 2024, YouTube a introdus o tehnologie care scanează imaginile generate de AI, în special cele care folosesc imaginea cuiva, cum ar fi fața, fără permisiune.
Gândiți-vă la asta: videoclipurile deepfake pot fi incredibil de convingătoare. Ați putea viziona un videoclip cu o celebritate sau o personalitate politică și să nu vă dați seama că este complet fabricat. Aceste „deepfakes” pot răspândi informații eronate, pot înșela telespectatorii și pot crea un dezastru în materie de relații publice, mai ales atunci când persoana imitată nu a dat niciodată permisiunea ca asemănarea sa să fie folosită.
Dar YouTube nu se concentrează doar pe celebritățile de profil înalt. Acest lucru se aplică oricui, fie că este vorba de o personalitate publică sau de un individ ca tine. Politicile de confidențialitate actualizate ale YouTube analizează acum dacă conținutul generat de AI este realist, dacă persoana poate fi identificată în mod unic și dacă dezvăluie faptul că conținutul a fost modificat.
Ce înseamnă acest lucru pentru comercianți? Utilizarea AI pentru a crea un deepfake al unei celebrități care vă susține produsul poate părea inteligentă, dar dacă nu aveți consimțământul acesteia, s-ar putea întoarce împotriva dumneavoastră. Noile instrumente ale YouTube vor detecta automat videoclipurile generate de AI care utilizează în mod abuziv imaginea unei persoane. Aceste instrumente scanează conținutul, semnalizează orice lucru suspect și se asigură că creatorii nu pot exploata imaginea cuiva fără permisiune.
IA ar trebui să asiste, nu să înlocuiască
Dacă ați ajuns până aici, ați citit bine. La sfârșitul zilei, mesajul YouTube este clar: inteligența artificială ar trebui să sprijine creativitatea, nu să o înlocuiască. Ca agent de marketing, inteligența artificială nu ar trebui să vă înlocuiască niciodată creativitatea.
Imaginați-vă că urmăriți un videoclip generat complet de inteligența artificială. Poate că atinge punctele corecte, dar ceva lipsește. Poate părea lipsit de suflet, un pic deconectat. Nu este în contact cu emoțiile umane reale. Conținutul generat de inteligența artificială este adesea lipsit de subtilitatea, emoția și relatabilitatea pe care doar creativitatea umană le poate aduce.
Dacă creați conținut pe YouTube sau pe orice altă platformă, utilizați inteligența artificială ca un instrument pentru a vă spori creativitatea, nu ca o scurtătură. Iar dacă doriți să rămâneți inovator, asigurându-vă în același timp că sunteți încă pe partea bună, parteneriatul cu o agenție digitală precum Click Creative vă poate ajuta să navigați printre aceste noi provocări, permițându-vă să continuați să vă atingeți ținta de vânzări prin crearea de conținut care rezonează cu publicul dvs..
Despre Click Creative
Echipa Click Creative este un grup de oameni care gândesc la fel, dedicați producerii de soluții digitale creative și eficiente pentru clienții noștri. Specializată în site-uri web personalizate, la comandă, aplicații și soluții de marketing digital. Aducem ani de experiență, dar și idei noi și strălucitoare la masa de lucru în fiecare zi – iubim programarea, cuvintele cheie și cafeaua!