Întreținerea mașinii dvs.
Data: 11.12.2024
Cuprins
Sfaturi pentru a vă întreține mașina în stare bună de funcționare
Pentru ca mașina dvs. să funcționeze cât mai bine, este important să efectuați întreținerea și inspecțiile de rutină. Prin întreținerea corespunzătoare a autovehiculului, veți reduce costurile viitoare de reparații, veți optimiza performanțele mașinii, îi veți menține valoarea și îi veți prelungi durata de viață. Iată câteva cerințe de întreținere periodică de care trebuie să țineți cont pentru vehiculul dvs:
Motorul
Uleiul este esențial pentru motorul dumneavoastră. Iar pentru majoritatea oamenilor, schimbarea uleiului la fiecare trei luni sau 3.000 de mile este primul lucru pe care ar trebui să îl faceți pentru a vă menține mașina în stare bună. Dar, uneori, uleiul dvs. are nevoie de o atenție suplimentară. Dacă tractați o remorcă, conduceți în condiții de praf sau conduceți frecvent în trafic cu opriri și plecări, ar trebui să vă schimbați uleiul mai des. Călătoriile scurte fără a lăsa motorul să se încălzească vă pot contamina uleiul și necesită, de asemenea, mai multe schimburi de ulei decât media. Așadar, pentru ca mașina dvs. să funcționeze fără probleme, asigurați-vă că efectuați periodic următoarele servicii legate de motor:
- Schimbați uleiul.
- Schimbați filtrul de ulei, filtrul de aer și filtrul de combustibil.
- Verificați funcționarea corectă a supapei PCV.
- Verificați bujiile și cablurile bujiilor.
- Foarte greu – 10.5 și mai mult gpg.
Transmisia
Transmisia face ca mașina dvs. să se miște aducând puterea de la motor la roți. O verificare regulată a lichidului de transmisie va face ca mașina dvs. să funcționeze fără probleme.
Bateria
Bateriile stochează energia necesară pentru pornirea motorului mașinii. Iar odată ce motorul funcționează, alternatorul reîncarcă bateria pentru următoarea pornire. Întreținerea include menținerea bateriei curate și fixate astfel încât să nu vibreze, menținerea conexiunilor curate și strânse la borne și verificarea nivelului de apă (dacă este necesar).
Sistemul de emisii
Sistemul de evacuare a gazelor de eșapament se deplasează pe aproape întreaga lungime a autovehiculului. În procesul de îndepărtare a gazelor de eșapament de motor și de habitaclu, acesta analizează gazele, le transformă în vapori de apă și gaze mai puțin nocive și le direcționează prin amortizoare pentru a reduce zgomotul. Sistemul de evacuare a gazelor de eșapament efectuează toate aceste activități importante în timp ce atârnă de partea inferioară a autovehiculului – și, după cum vă puteți imagina, poate fi supus la multe abuzuri acolo jos. Așadar, pentru ca mașina dvs. să funcționeze fără probleme, silențios și eficient, ar trebui să inspectați sistemul de emisii în fiecare an.
Sistemul de frânare
Multe dintre autovehiculele actuale au frâne cu disc în față și frâne cu tambur în spate. Și toate frânele se bazează pe frecare, care este furnizată fie de o plăcuță de frână, fie de un sabot de frână pentru a încetini și opri mașina. Pentru a opri o roată, o frână cu disc utilizează un etrier echipat cu plăcuțe de frână pentru a prinde un disc sau un rotor care se rotește. O frână cu tambur are un cilindru de roată care împinge un sabot de frână împotriva interiorului unui tambur învârtitor.
Atunci când frânele au nevoie de atenția unui mecanic, acestea dau anumite semnale de avertizare. De exemplu, o pedală joasă sau spongioasă poate însemna că există aer în sistemul hidraulic. O lumină roșie de avertizare a frânelor care rămâne aprinsă poate însemna că există un dezechilibru în sistemul hidraulic. Și, în timp ce unele zgomote de frână sunt normale, ciripiturile, scârțâiturile continue și sunetele de măcinare înseamnă aproape întotdeauna că este timpul să schimbați plăcuțele sau saboții de frână. Dar de fiecare dată când observați ceva neregulat la frânele dumneavoastră, este o idee bună să le verificați.
Manualul de utilizare al mașinii dvs. va furniza un program de întreținere conceput pentru a vă menține frânele în stare bună. Respectarea acestui program este cel mai simplu mod de a evita reparațiile costisitoare și posibila defecțiune catastrofală a frânelor. Dar, cel puțin, ar trebui să vă inspectați frânele în fiecare an.
Controlul climatizării
Poate că nu știți, dar în multe dintre mașinile actuale sistemele de încălzire și aer condiționat sunt integrate, astfel încât unele părți ale sistemului de climatizare lucrează din greu pe tot parcursul anului. Confortul la volan se îmbunătățește considerabil atunci când încălzirea sau aerul condiționat funcționează corespunzător.
Sistemul dvs. de aer condiționat funcționează ca un frigider, pompând freon printr-un evaporator aflat sub bord. Freonul absoarbe căldura din compartimentul pasagerilor, o face să circule prin condensator și o eliberează prin grila din față a autovehiculului. Atunci când funcționează corect, acesta este un proces constant care are ca rezultat un mediu de condus răcoros și confortabil pentru dumneavoastră. Dacă sistemul dvs. de aer condiționat nu vă menține răcoros, aceasta se datorează de obicei unei scurgeri în sistem. Ar trebui să inspectați periodic întregul sistem de climatizare pentru a vă asigura că acesta funcționează corect.
Sistemul de răcire
Sistemul de răcire menține motorul la temperatura optimă de funcționare prin pomparea lichidului de răcire între motor și radiator. Mecanicul dvs. vă poate ajuta să vă mențineți sistemul de răcire în stare bună, verificând nivelul lichidului de răcire din rezervoare, verificând dacă furtunurile sunt uzate și rupte și asigurând un serviciu de spălare și umplere, care drenează lichidul murdar și îl înlocuiește cu lichid de răcire curat.
Sistemul de suspensie
Amortizoarele, arcurile, lonjeroanele, direcția și anvelopele fac parte din sistemul de suspensie. Toate lucrează împreună pentru a vă menține confortul și controlul pe drum.
Dar, uneori, o problemă într-un domeniu poate fi un simptom al unei probleme în alt domeniu. De exemplu, dacă observați că anvelopele dvs. se uzează neuniform, poate fi vorba doar de presiunea din anvelope. O uzură mai mare în mijloc înseamnă că presiunea este prea mare. Uzura puternică de pe margini înseamnă că presiunea este prea scăzută. Dar dacă observați o uzură excesivă pe o singură margine, este de obicei un semn că aveți o problemă de aliniere de care ar trebui să se ocupe un mecanic. Pentru acesta și pentru alte simptome – cum ar fi vibrațiile sau tracțiunea direcției – ar trebui să vă faceți inspecția sistemelor de direcție și suspensie. Această inspecție ar trebui să includă: verificarea lichidului de servodirecție, ascultarea zgomotelor neobișnuite în timp ce vehiculul este în mișcare și o inspecție vizuală a tuturor componentelor majore ale suspensiei, inclusiv a amortizoarelor, lonjeroanelor și arcurilor.
Urmarea unui program regulat de întreținere este un pas important pentru a vă menține mașina în siguranță și în stare de funcționare pentru anii următori. Consultați manualul de utilizare sau mecanicul pentru a afla când ar trebui să efectuați următorul control de întreținere al autovehiculului dumneavoastră.