De ce aveți nevoie de un inventar al casei și cum să îl faceți
Data: 10.12.2024
Cuprins
Cu cât locuiți mai mult timp într-o casă, cu atât aveți tendința de a acumula lucruri fără să realizați ce aveți deja. Un inventar al locuinței, care poate dura de la câteva ore până la o zi întreagă, în funcție de cât de minuțios doriți să fiți, este o modalitate excelentă de a vă controla bunurile, oferind beneficii utile care depășesc cu mult simpla contabilizare de bază a ceea ce dețineți.
Dacă aveți ceva timp liber la dispoziție, puneți-l în valoare prin realizarea unui inventar actualizat și precis al locuinței. Acest proces simplu nu necesită mult timp și va economisi mult timp mai târziu, în caz de catastrofă.
Deci, de ce este atât de important un inventar al locuinței? Mai jos, vom prezenta scopul unui inventar complet al locuinței, precum și sfaturi pentru a-l realiza corect – inclusiv aplicații de inventariere a locuinței care pot elimina toate presupunerile legate de crearea și detalierea listei.
Ce este un inventar al locuinței?
Un inventar al locuinței este pur și simplu o listă completă a tuturor obiectelor pe care le dețineți în locuința dumneavoastră. Aceasta include obiecte de valoare, cum ar fi mobila, electronicele și bijuteriile, precum și obiecte esențiale, cum ar fi hainele și lenjeria de pat. Ideea este de a avea o defalcare totală a ceea ce dețineți, astfel încât să aveți un punct de referință rapid atunci când și dacă este necesar, în special atunci când vă mutați sau depuneți o cerere de despăgubire de asigurare a proprietarilor.
Există o mulțime de motive pentru care veți dori să aveți un inventar al locuinței, precum și situații în care acest lucru este aproape o necesitate. Acestea includ:
Mutarea. Atunci când angajați o firmă de mutări, va trebui să furnizați un inventar cât mai exact al bunurilor dvs., astfel încât firma de mutări să vă poată oferi o ofertă și să se asigure că trimite camionul de dimensiunea potrivită și numărul de angajați. În timp ce multe companii de mutări vor efectua singure un inventar general (fie personal, fie virtual), un inventar la îndemână al locuinței poate economisi o mulțime de timp de ambele părți.
Cereri de despăgubire. Dezastrele naturale precum inundațiile, incendiile și tornadele au afectat aproximativ 70% dintre locuitorii SUA și, cu toate acestea, 44% dintre aceștia nu au o listă cu inventarul locuinței. Cu toate acestea, inventarele de locuințe pot face toată diferența atunci când vine vorba de cererile de rambursare a asigurării de locuință după un dezastru sau un jaf, oferind furnizorului dvs. o defalcare completă a ceea ce a fost distrus sau luat și valoarea acestor obiecte. Nu numai că va fi mai ușor să vă documentați cererile de despăgubire, dar veți avea, de asemenea, șanse mult mai mari de a obține o rambursare corespunzătoare.
Întreținerea și organizarea locuinței. Nu trebuie să vă confruntați cu o perturbare majoră, cum ar fi o mutare sau un dezastru natural, pentru a beneficia de un inventar al locuinței. O mulțime de proprietari de case întreprind acest proces ca parte a întreținerii și organizării generale. Întotdeauna este o practică bună să vă rezervați timp o dată pe an sau cam așa ceva pentru a face o contabilitate a bunurilor dvs. și a scăpa de lucrurile pe care nu le mai doriți sau de care nu mai aveți nevoie. Un inventar al locuinței vă va ajuta să faceți acest lucru și, de asemenea, îl va face mai rapid și mai eficient.
Cum să faceți un inventar al casei
Acum să trecem la treabă. Pentru a face inventarul casei, va trebui să mergeți cameră cu cameră în casă și să înregistrați fiecare obiect, precum și descrierea sa generală și valoarea estimată. Pe măsură ce mergeți, adunați orice chitanțe, contracte de cumpărare sau alte documente care vă pot ajuta la evaluarea inventarului și păstrați aceste documente împreună cu inventarul casei, astfel încât să aveți tot ce vă trebuie în cazul în care trebuie să depuneți o cerere de despăgubire.
Imaginile sunt, de asemenea, benefice, așa că fotografiați-vă lucrurile și stocați-le într-un fișier desemnat pe care îl puteți accesa cu ușurință mai târziu, dacă este necesar. În special, asigurați-vă că fotografiați obiectele de mare valoare, deoarece rambursarea se va baza în parte pe starea acestora.
Vă recomandăm să folosiți un șablon precum acesta pentru a vă organiza pe măsură ce treceți prin casă, care include o foaie de calcul utilă pentru fiecare cameră pe care să o completați. Asigurați-vă totuși că adăugați și camerele care nu sunt acoperite, inclusiv subsolul și garajul.
Poate că cea mai bună opțiune este să utilizați o aplicație de inventariere a locuinței. Aceste aplicații, care variază de la gratuit la aproximativ 40 de dolari, vă oferă un ghișeu unic pentru înregistrarea și stocarea tuturor descrierilor și imaginilor de inventar și, deoarece sunt digitale, nu va trebui să vă faceți griji cu privire la pierderea inventarului în cazul unei catastrofe.
Sfaturi pentru realizarea inventarului
Chiar și cu instrumentele sau șabloanele potrivite, un inventar al locuinței poate fi un proces copleșitor de început – mai ales dacă locuiți în aceeași casă de mulți ani. Iată câteva sfaturi pentru a vă ajuta să începeți.
Începeți cu lucrurile importante. Dacă începeți cu obiecte mai mari, veți face progrese bune încă de la început, astfel încât să fiți motivat să continuați. În timp ce valoarea nu este întotdeauna corelată direct cu mărimea (de exemplu, bijuteriile, telefoanele mobile și alte bunuri mici, dar foarte valoroase), este probabil ca multe dintre obiectele importante din casa dvs. să fie, de asemenea, de talie mare. Așadar, pe măsură ce treceți de la o cameră la alta, inventariați mai întâi lucrurile mari și apoi treceți la obiectele mici din sertare și dulapuri.
Păstrați mai multe copii. Un inventar al locuinței nu vă va fi de mare folos dacă este distrus, pierdut sau devine inaccesibil în alt mod. Pentru a acoperi cât mai multe posibilități, păstrați mai multe copii ale inventarului dvs., inclusiv o copie digitală și una pe hârtie. Dacă este posibil, păstrați cel puțin o copie și în afara locuinței dvs., de exemplu într-o cutie de valori. În cazul aplicațiilor de inventariere a locuinței, este posibil să doriți să exportați datele într-un fișier alternativ. Pe măsură ce vă actualizați inventarul, actualizați și copiile.
Actualizați și revizuiți. Am menționat deja că este important să vă actualizați inventarul casei cu articole noi pe măsură ce le obțineți. În plus, veți dori, de asemenea, să vă revizuiți lista inventarului casei pentru a elimina orice articole pe care nu le mai aveți. Dacă vindeți un bun sau îl actualizați cu ceva nou, asigurați-vă că acesta nu mai este înregistrat pe inventarul dvs.
Nu uitați de documente. Documentele cheie nu au neapărat o valoare de preț, dar asta nu înseamnă că nu doriți să le înregistrați. Enumerați și descrieți totul, de la certificate de căsătorie la titluri de proprietate, luând imagini pentru referință ulterioară. Asigurați-vă că notați în descriere și unde sunt depozitate aceste documente, în cazul în care vă veți lupta vreodată să găsiți ceva de care aveți nevoie.
Deținerea unei locuințe implică o mulțime de responsabilități, inclusiv menținerea unui inventar corect al locuinței. Deși poate fi destul de greu de întocmit prima dată, dacă sunteți unul dintre numeroșii americani care se confruntă cu pierderea bunurilor din cauza unui dezastru natural sau a unui alt eveniment imprevizibil – sau chiar dacă încercați doar să planificați o mutare – veți fi incredibil de bucuros că v-ați făcut timp.