Lucruri fascinante despre baloanele cu aer cald
Data: 12.02.2024
Cuprins
Baloanele cu aer cald au fost descoperite pentru prima dată în Franța, când Joseph Michel Montgolfier și fratele său Jacques Montgolfier au realizat că un sac de pânză umplut cu aer cald se ridică.
În 1782, Joseph a umplut o pungă de mătase cu aer cald care a ridicat-o până la tavanul casei sale.
Animale de fermă care se îndreaptă spre înălțime.
Pe 25 aprilie 1783, Joseph și fratele său au construit un sac sferic mai mare, l-au umplut cu aer cald de la un foc și au trimis mai multe animale de fermă în aer într-un coș atârnat sub el, animale precum rațe, cocoși și chiar oi!
Acesta a fost un mare succes, așa că de aici au creat unul și mai mare.
Doi bărbați curajoși se avântă pe cerul Parisului.
La 21 noiembrie 1783, la Paris, frații au lansat un balon înalt de 21 metri (70 de picioare) care transporta doi bărbați curajoși.
Acesta a călătorit deasupra Parisului pe o distanță de 8 km și jumătate. A reușit să rămână în aer timp de aproximativ 24 de minute!
Aceasta a fost prima încercare făcută de om de a zbura și a funcționat atât de bine pe cât se așteptau, motiv pentru care acestea sunt folosite și astăzi.
Adevărul complicat despre baloanele cu aer cald.
Baloanele cu aer cald sunt mai complicate decât par în zilele noastre, însă, iată câteva fapte pe care nu le știați despre baloanele cu aer cald:
Există „fire zburătoare” pentru a atașa coșul la balon. Partea care ajută la direcționarea aerului cald în balon se numește fustă.
O parașută se află întotdeauna chiar în vârful fiecărui balon cu aer cald – pentru orice eventualitate!
Fiecare secțiune lungă a balonului cu aer cald se numește gură. Bucățile mai mici ale gorei se numesc panouri.
Profesioniștii au nevoie de o licență de pilot comercial!
Piloții de baloane au nevoie de o licență de pilot comercial (cu aripă fixă). Aceștia trebuie să aibă cel puțin 35 de ore de instruire în zbor, să urmeze cursuri la sol pentru o pregătire de bază în domeniul aviației, să promoveze un test scris pentru baloane cu aer cald și să treacă o verificare a zborului din partea unui oficial al Administrației Federale a Aviației.
Potrivit FAA, baloanele trebuie să îndeplinească cerințele de control al traficului aerian dacă se află într-un spațiu aerian controlat, iar piloții trebuie să aibă contact radio cu controlorii.
Accidentele sunt rare, în special în nord-vestul țării. Singurele răniri grave pentru această zonă – găsite într-o verificare a rapoartelor de accidente de baloane ale National Transportation Safety Board până în 1984 – au fost un picior rupt și o gleznă ruptă, ambele în urma unor aterizări bruște.
Baloanele cu aer cald nu zboară atunci când plouă, în principal din cauza faptului că căldura balonului poate face ca apa de ploaie să fiarbă pe balon, iar apa clocotită distruge țesătura și ar cauza probleme.
În cele din urmă, copiii sub cinci ani nu au, de obicei, voie să urce în ele din motive de siguranță.