Cele mai rapide vehicule din lume

Data: 07.02.2024
Din momentul în care motorul cu combustie a fost folosit pentru prima dată pentru a propulsa vehiculele Revoluției Industriale, am încercat mereu să mergem mai repede, mai eficient și cu mai puțini bani.
Fostul pilot de curse Mario Andretti a sintetizat riscul și dragostea pentru viteză pe care o avem cu toții: „Dacă totul pare sub control, nu mergi suficient de repede.”
Fiind un fost mecanic și un iubitor mărturisit al oricărui lucru cu motor, această listă va fi foarte amuzantă.
Aici vom analiza 5 dintre cele mai rapide vehicule din lume, câte unul din fiecare formă majoră de transport.
Care este cea mai rapidă mașină din lume?
A existat o controversă destul de mare cu privire la mașina care deține de fapt titlul de „cea mai rapidă mașină de serie din lume”.
Potrivit Guinness World Records, începând cu anul 2013, recordul îi aparține lui Bugatti Veyron 16.4 Super sport, după ce a atins o viteză maximă de 431,072 km/h (267,856 mph).
Problema este că, în 2014, Hennessey Venom GT a atins 435,31 km/h (270,49 mph), ceea ce, bineînțeles, este mai rapid decât Veyron și ar trebui să îi ofere cu siguranță titlul lui Venom.
Dar argumentul constă în modul în care a fost măsurată viteza maximă.
Viteza lui Bugatti a fost măsurată după ce au fost efectuate două curse, una în fiecare direcție, iar acestea au fost apoi calculate ca medie pentru a obține cifra, însă Venom a fost măsurată printr-o singură cursă într-o singură direcție, ceea ce o face mai puțin fiabilă.
Pentru a înrăutăți situația, există un al treilea concurent, Koenigsegg One:1.
Singura veste bună pentru Bugatti este că One:1 se concentrează mai degrabă pe accelerație decât pe viteză.
Bună treabă într-adevăr, one:1 are o viteză maximă teoretică de 273mph (puțin peste 439 km/h).
Care este cea mai rapidă motocicletă din lume?
Motocicleta este chiar mai greu de identificat decât mașina, deoarece majoritatea motocicletelor au un acord nescris când vine vorba de viteza maximă.
Toate motocicletele sunt limitate la 299 km/h (186 mph), ceea ce, atunci când călărești o bucată de metal pe două roți, pare o idee foarte rezonabilă.
Cealaltă problemă este dacă vorbim despre legalitatea rutieră sau nu.
Așa cum am menționat mai devreme, această listă se concentrează doar pe vehiculele de serie, dar vor mai fi câteva mențiuni de vehicule de serie sau de curse, așa că de ce să nu începem de aici!
Dodge Tomahawk este considerată, pe bună dreptate, drept cea mai rapidă motocicletă din lume, dar nu este o motocicletă de serie.
Teoretic, datorită acestui statut non-legal, Dodge-ul atinge o viteză maximă amețitoare de aproximativ 400 mph (aproximativ 645 km/h).
Totuși, adevăratul câștigător al titlului de cea mai rapidă motocicletă din lume pare să fie Suzuki Hayabusa, unii raportând că aceasta poate atinge 248 mph (399 km/h).
Această viteză maximă este de neimaginat, mai ales atunci când tu ești cel care călărește bestia în timp ce atinge această cifră.
Care este cel mai rapid tren din lume?
Când vine vorba de trenuri, există o diferență destul de mare între trenurile cu motor și cele mai conceptuale, iar aici le vom analiza pe amândouă.
Cea mai mare viteză înregistrată pe un sistem feroviar național și nu pe o cale de testare a fost înregistrată la 3 aprilie 2007. Aceasta a fost realizată de o versiune modificată a TGV-ului SNCF francez, denumită V150.
Acest tren a atins 574,8 km/h (357,2 mph), pentru a ajunge la această viteză a avut nevoie de roți mai mari și de două motoare care să acționeze trei vagoane cu etaj.
Acum, când vorbim despre cel mai rapid tren din lume, câștigătorul trebuie să fie Maglev.
Acest tren japonez cu levitație magnetică a reușit să atingă o viteză maximă de 603 km/h (374,69 mile pe oră), în timp ce era exploatat de Central Japan Railway pe o pistă de testare din prefectura Yamanashi, la vest de Tokyo.
Recordul anterior a fost stabilit tot de el însuși cu doar câteva zile înainte de acest test de testare cu echipaj uman. Maglevul folosește magneți încărcați electric pentru a „pluti” deasupra șinei și este propulsat de impulsuri magnetice.
Trenurile normale nu pot atinge aceste viteze, deoarece Maglevul nu are nevoie de roți, axe sau rulmenți.
Se spune că JR Central dezvoltă o cale ferată Maglev pentru a lega Tokyo și Nagoya în 40 de minute până în 2027, pe o distanță de peste 300 km.
Care este cel mai rapid avion din lume?
Deși nu este un vehicul de serie, cea mai mare viteză atinsă vreodată de o aeronavă cu echipaj uman care nu este o navă spațială a fost realizată de North American Aviation X-15A-2.
Cu un strat ablativ complet roz și un strat de etanșare alb pentru a proteja aeronava de temperaturile extreme, aceasta a atins 7.270 km/h (4.520 mph) la 3 octombrie 1967, deasupra deșertului Mojave, SUA.
Avionul a fost lansat de un avion NB-52 la 10.600 m (35.000 ft) și a realizat această performanță uimitoare.
Recordul a fost un record neoficial de viteză umană și, până la apariția navetei spațiale, recordul nu a fost doborât.
Când vine vorba de avioanele comerciale, Boeing 747 este câștigătorul. Acesta poate zbura cu 92% din viteza sunetului, sau Mach 0,92, în timp ce majoritatea avioanelor de linie rulează la Mach 0,8.
Din cauza consumului drastic de combustibil care apare atunci când Boeing-ul zboară la această viteză, acest lucru se face foarte rar.
Care este cea mai rapidă barcă din lume?
La fel ca în cazul tuturor mijloacelor de transport, diferența dintre versiunile de curse și cele obișnuite de zi cu zi este, desigur, destul de mare.
Recordul mondial oficial de viteză pe apă a fost stabilit la 8 octombrie 1978 de Ken Warby, după ce a atins 275,97 noduri (511,11 km/h sau 317,58 mph) pe lacul Blowering Dam, New South Wales, Australia, cu hidroavionul cu reacție Spirit of Australia.
Încă o dată, ceea ce este clasificat ca fiind cel mai rapid dintr-un domeniu depinde de categorisirea pe care o folosiți. XSR48 este cea mai rapidă ambarcațiune diesel în producție.
Cu un tiraj de 100 de ambarcațiuni și un preț de 1,85 milioane de dolari (1,3 milioane de lire sterline), această barcă de curse de 800 CP poate atinge peste 161 km/h, iar coca sa rigidă monocoacă din Kevlar/fibre de carbon măsoară 48 de picioare (14,6 metri).
Ambarcațiunile au fost lansate la Lymington, Marea Britanie, în decembrie 2006.
Indiferent de forma de transport, fie că este terestră sau aeriană, există întotdeauna atât de multe de discutat și de învățat.
De la Bugatti la Boeing, dacă ești un dependent de adrenalină, există într-adevăr modalități nesfârșite de a te da pe spate.
În fiecare an sunt lansate vehicule din ce în ce mai noi, care împing limitele a ceea ce cunoaștem, iar versiunile mai vechi se filtrează până la mase.
Mașina mea are o viteză maximă de peste 225 km/h (140 mph), ceea ce ar fi fost de neconceput chiar și cu câteva decenii în urmă, ca să nu mai vorbim de marca de 320 km/h (200 mph).
Totuși, riscul de rănire este, desigur, reversul medaliei și, pe măsură ce aceste mijloace de transport devin mai rapide, mai ușoare și, în general, mai impresionante, trebuie să ne amintim cu toții de responsabilitatea noastră de a le folosi în siguranță și în mod rațional.